Το μέλλον του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο

0

Η συντήρηση κι αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου αποτελεί βασικό μέλημα του ΟΣΕ και η διοίκηση προχωρά με σταθερά βήματα στον σχεδιασμό της.

Το δίκτυο, από το 2010, ανέστειλε σχεδόν στο σύνολό του τη λειτουργία του και σήμερα η προτεραιότητα εστιάζεται στη διατήρηση του μετρικού δικτύου και στην αξιοποίησή του τουριστικά και προαστιακά.

Η μελέτη για την τουριστική αξιοποίηση του δικτύου της Πελοποννήσου

Ανάλογα παραδείγματα, έχουμε και στο εξωτερικό, παραδείγματα τα οποία έδωσαν ιδιαίτερη ώθηση στις τοπικές οικονομίες. Τα τουριστικά δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι μια εναλλακτική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μορφή τουρισμού, ειδικά σε περιοχές με πλούσιο φυσικό κάλλος, όπως η Πελοπόννησος.

Στο τραπέζι έχουν «πέσει» ιδέες για τη σύνδεση του δικτύου με οινοποιίες, με τουριστικές υποδομές, όπως μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ακόμη και η δυνατότητα σύνδεσης με διάφορες ΒΙ.ΠΕ..

Να υπάρξει κι ένας χαρακτήρας εμπορικότητας που να «σηκώσει» αυτές τις περιοχές και το ενδιαφέρον από πλευράς επιχειρηματιών αναμένεται να είναι μεγάλο για ένα τέτοιο εγχείρημα.

Το δίκτυο και η αξιοποίησή του

Η αντίστροφη μέτρηση για το έργο «Ρίο – λιμάνι Πάτρας», το οποίο θα ολοκληρώνει τον άξονα «Αθήνα-Πάτρα», ξεκίνησε με τον έλεγχο των φακέλων στην πρώτη φάση του διαγωνισμού.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής «Κάτω Αχαΐα – Πύργος», αποτελεί μέρος του συνολικότερου έργου της σιδηροδρομικής διασύνδεσης μεταξύ της Πάτρας και του Πύργου και αποτελεί τη συνέχεια της διασύνδεσης που πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση μεταξύ της Πάτρας και της Κάτω Αχαΐας.

Ο ΟΣΕ ανέθεσε υπηρεσίες Συμβούλου για την υποβοήθηση των υπηρεσιών του στην σύνταξη μελέτης ανάλυσης κόστους – οφέλους για την πρώτη φάση της αναβάθμισης του Προαστιακού σιδηρόδρομου μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πύργου.

Τα έργα, συνολικού μήκους 78 χλμ., θα περιλαμβάνουν 14 στάσεις σε Κάτω Αχαΐα, Σαγαίικα, Λάππας, Βάρδα, Κουρτέσι, Λεχαινά, Ανδραβίδα, Καβάσιλα, Γαστούνη, Αμαλιάδα, Προφήτη Ηλία, Σκουροχώρι και Πύργο.

Από τον ΟΣΕ έχουν ήδη εκπονηθεί ορισμένες μελέτες για τη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία. Το έργο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας.

Το τμήμα του έργου από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο θα αποτελέσει μελλοντική προέκταση του Προαστιακού Πάτρας και θα εξασφαλίσει την επανασύνδεση της πρωτεύουσας της Ηλείας με την Πάτρα αλλά και την Αθήνα.

Η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου είναι εξόχως σημαντική για τις υποδομές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και για τον ΟΣΕ καθώς το έργο θα διασυνδέει σημαντικά λιμάνια κρουαζιέρας, όπως το Κατάκολο, και θα εξυπηρετήσει ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Αχαΐα και Ηλεία.

Θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα διασυνδέσει τις δύο μεγάλες πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων Αχαΐας και Ηλείας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

«Πράσινο» σιδηροδρομικό δίκτυο

Εξετάζεται επίσης η πιθανότητα ανάπτυξης φωτοβολταϊκών πάρκων και ανεμογεννητριών για να τροφοδοτήσουν, να ηλεκτροδοτήσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο με πράσινη ενέργεια.

«Μια τέτοια προοπτική θα καταστήσει, ουσιαστικά, τον σιδηρόδρομο «πράσινο» γεγονός που θα συμβάλλει στη γενικότερη μετατροπή της ενεργειακής κατάστασης της χώρας. Μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων μειώνεται επίσης και το κόστος το οποίο είναι αρκετά υψηλό, και καταβάλλει ο ΟΣΕ, αλλά κυρίως οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, γιατί το επωμίζονται αυτές back to back σε μεγάλο βαθμό προς τη ΔΕΗ», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας.

Το πλάνο περιλαμβάνει την αξιοποίηση μεγάλων οικοπεδικών εκτάσεων, ιδιοκτησίας του στο μήκος του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.