FNM και Alstom παρουσιάζουν το πρώτο τρένο υδρογόνου της Ιταλίας

0

Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream ανταποκρίνεται στον ευρωπαϊκό στόχο για την πλήρη μείωση (100%) των εκπομπών CO2 έως το 2050.

Η ενέργεια παρέχεται από τον συνδυασμό υδρογόνου, αποθηκευμένου σε δεξαμενές, με οξυγόνο από τον εξωτερικό αέρα, χωρίς να εκπέμπεται CO2 στην ατμόσφαιρα.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης αποθηκεύουν την ενέργεια.

Αργότερα αξιοποιείται κατά τις φάσεις επιτάχυνσης για να υποστηρίξει τη δράση των κυψελών υδρογόνου και να εξασφαλίσει οικονομία καυσίμου.

Το ενδιάμεσο σιδηροδρομικό βαγόνι «Power Car» είναι η καρδιά της τεχνολογίας υδρογόνου και λειτουργεί ως η κύρια πηγή ενέργειας.

Coradia Stream τρένο υδρογόνου

Το πρώτο τρένο υδρογόνου από την FNM και την Alstom.

Ο όμιλος στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας στη Λομβαρδία, FNM, μαζί με τον κατασκευαστή έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητα, Alstom, παρουσίασαν το τρένο Coradia Stream με κινητήρα υδρογόνου.

Το γεγονός σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ιταλία.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της EXPO Ferroviaria 2023.

Το τρένο θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στη Valcamonica στο διάστημα μεταξύ 2024 και 2025, κατά μήκος της μη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής BresciaIseoEdolo της FERROVIENORD.

Στη γραμμή αυτή η σιδηροδρομική υπηρεσία λειτουργεί από την Trenord, στο πλαίσιο του έργου H2iseO, και στοχεύει στη δημιουργία της πρώτης κοιλάδας υδρογόνου της Ιταλίας στην περιοχή της Brescia.

Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream ανταποκρίνεται στον ευρωπαϊκό στόχο για την πλήρη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050.

Είναι το πρώτο τρένο μηδενικών άμεσων εκπομπών CO2 για την Ιταλία.

Είναι εξοπλισμένο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, με συνολική χωρητικότητα 260 θέσεων και εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.

Με την υποστήριξη της FNM, της FERROVIENORD και της Trenord, το H2iseO αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας οικονομικής και βιομηχανικής εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου στη Valcamonica, ξεκινώντας από τον τομέα της κινητικότητας, στην έναρξη της ενεργειακής μετάβασης της περιοχής και στη συμβολή στην απαλλαγή από τον άνθρακα ενός σημαντικού μέρους των τοπικών δημόσιων μεταφορών.

Coradia Stream τρένο υδρογόνου

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά καινοτόμο έργο, το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 3 εργοστασίων για την παραγωγή, αποθήκευση και διανομή ανανεώσιμου υδρογόνου χωρίς εκπομπές CO2 (στην Brescia, το Ιseo και το Edolo), καθώς και τη λειτουργία 40 λεωφορείων υδρογόνου  σε αντικατάσταση ολόκληρου του στόλου που χρησιμοποιεί σήμερα η FNM Autoservizi.

Οι νέοι υδρογονοκίνητοι συρμοί βασίζονται στο μοντέλο του μονώροφου τρένου Coradia Stream της Alstom, που απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά και παράγεται ήδη από την Alstom στην Ιταλία.

Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream θα διατηρήσει τα υψηλά πρότυπα άνεσης που έχουν ήδη εκτιμήσει οι επιβάτες στην ηλεκτρική του έκδοση και θα παρέχει τις ίδιες λειτουργικές επιδόσεις με τα πετρελαιοκίνητα τρένα, συμπεριλαμβανομένης της εμβέλειας.

Μπορεί να λειτουργήσει σε μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές ως υποκατάστατο των τρένων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα  προσφέροντας χαρακτηριστικά άνεσης και χαμηλού θορύβου συγκρίσιμα με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα Coradia, με εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.

Το τρένο δημιουργήθηκε και παράχθηκε στα εργοστάσια της Alstom στην Ιταλία, με τη συμμετοχή της εγκατάστασης Savigliano για την ανάπτυξη, την πιστοποίηση, την παραγωγή και τις δοκιμές, της εγκατάστασης Vado Ligure για τον εξοπλισμό του βαγονιού.

Στο τρένο είναι εγκατεστημένο το τεχνολογικά καινοτόμο τμήμα που σχετίζεται με το υδρογόνο, της εγκατάστασης Sesto San Giovanni για τα εξαρτήματα και της εγκατάστασης Bologna για την ανάπτυξη του συστήματος σηματοδότησης.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.