Οδηγοί ταξί κι επιβάτες ρωτούν τα υποψήφια μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου

0

Η FREENOW και το Ίδρυμα K. Adenauer μεταφέρουν ερωτήσεις των οδηγών ταξί και των επιβατών στους υποψήφιους βουλευτές για τις μετακινήσεις.

H μετακίνηση αποτελεί σημαντικό ζήτημα για τους κατοίκους των σύγχρονων πόλεων.

Ένα αποτελεσματικό σύστημα δημόσιων μεταφορών μειώνει τις ανισότητες, τον κοινωνικό αποκλεισμό, κι ενισχύει τη συμπερίληψη.

Η οικονομική, αξιόπιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μετακίνηση, αποτελεί αναπτυξιακό παράγοντα.

Οδηγεί στη βελτίωση του τρόπου ζωής, μειώνει την ταλαιπωρία, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τα ατυχήματα στους δρόμους.

Η FREENOW και το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο ενώνουν τις δυνάμεις τους και αναδεικνύουν τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί ταξί σήμερα.

Θέτουν ερωτήσεις στα υποψήφια μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί ταξί ιεράρχησαν τις ερωτήσεις που θα έθεταν στους υποψηφίους βουλευτές των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Από τη Δευτέρα 15 Μαΐου 2023 οι απαντήσεις τους θα δημοσιευθούν στην ειδική ιστοσελίδα mobilitywatch.gr.

Στόχος είναι να υπάρξει μια ανοιχτή πλατφόρμα διαλόγου για τις δημόσιες μετακινήσεις στην Ελλάδα.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της online στρογγυλής τράπεζας «KAS Talks» Web-TV, υποψήφιοι βουλευτές θα απαντήσουν on camera σε ερωτήσεις των επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και επαγγελματιών οδηγών ταξί.

Τι σκέφτονται οι οδηγοί ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

  • 9 στους 10 οδηγούς ταξί της FREENOW απάντησαν πως η επιδότηση αλλαγής οχήματος θα ήταν ορθό να συνδέεται με την αγορά οχήματος ικανού να μεταφέρει και άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, όπως συμβαίνει στην Ιρλανδία;
  • «Εάν γινόσουν Υπουργός Μεταφορών για μία ημέρα, ποια θέματα από τα παρακάτω θα αντιμετώπιζες κατά προτεραιότητα;» και ιεράρχησαν τις προτεραιότητες ως εξής:

-Κίνηση στους δρόμους (72.5%).

-Στάθμευση (50.7%).

-Κατάσταση οχημάτων / συρμών (44.4%).

-Έλλειψη συνδυαστικού σχεδιασμού για όλα τα Μέσα (34%).

-Έλειψη προσβασιμότητας στα άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες (33.1%).

-Αναγχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Μέσων (25.3%).

-Περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα ΙΧ (16.5%).

-Μειωμένη ενσωμάτωση της Μικροκινητικότητας (5.6%).

  • Τι θα ρωτούσαν όμως οι οδηγοί της FREENOW τους υποψηφίους Βουλευτές; 

-Το 80% θα ρωτούσε για την υποχρεωτικότητα ταξινόμησης ταξί μόνο μηδενικών ρύπων (πράσινα ταξί).

-το 60.3% θα ρωτούσε για ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού και το ρυθμιστικό πλαίσιο των Επιβατηγών ΙΧ οχημάτων.

-το 43.9% για την ενίσχυση της αστυνόμευσης σε σημεία ενδιαφέροντος (Αεροδρόμια, Λιμάνια, ΚΤΕΛ).

-το 37,9% θα ρωτούσε να ακολουθούν η κατοχύρωση της αξίας της άδειας.

-το 23,2% το ύψος κομίστρου (23.2%).

-το 20,5% τον ν.4530/2018 για τη διαμεσολάβηση υπηρεσιών.

-το 14,3% για την «επιδότηση για απόκτηση οχήματος ταξί, προσβάσιμου σε ΑμεΑ».

 Ενδιαφέρον έχουν και οι σκέψεις των επιβατών.

  • Σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες της FREENOW (77.7%) θα αξιοποιούσαν μια απόφαση της επόμενης Κυβέρνησης να προσφέρει «ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς, με αξία 49 ευρώ», όπως συμβαίνει στη Γερμανία, ως ένα κίνητρο να αφήσουν το ΙΧ στο σπίτι.
  • Το 64.9% των επιβατών θεωρεί την «ποιότητα υπηρεσίας – κατάσταση οχημάτων / συρμών» ως το βασικότερο πρόβλημα στις αστικές μετακινήσεις.

 

  • Το 50.9% να προτάσσει την «κίνηση στους δρόμους»
  • Το 50,7% ρωτούν για την έλλειψη συνδυαστικού σχεδιασμού για όλα τα Μέσα.
  • Το 33,4% ρωτούν για την ταχύτητα μετακίνησης.
  • Το 30,7% για την έλλειψη προσβασιμότητας στα άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες.
  • Το 26,7% για τη στάθμευση
  • Το 21.9% για την επαρκή γεωγραφική κάλυψη των Μέσων.
  • Το 13,6% για την περιβαλλοντική επιβάρυνση.
  • Το 7,3% για τη μειωμένη ενσωμάτωση της Μικροκινητικότητας.
  • Στο ερώτημα «Εάν γινόσουν Υπουργός Μεταφορών για μία ημέρα, σε ποιο Μέσο θα επένδυες περισσότερο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη’;

– Tο 89.3% των απαντήσεων αφορούσαν τα Δημόσια Μέσα (Λεωφορεία, Μετρό, Ηλεκτρικό).

-το ποδήλατο (28.7%).

-το περπάτημα (23.6%).

-τα κοινόχρηστα ποδήλατα μέσω εφαρμογών (18.8%).

-τα ταξί (16.5%).

-τα ηλεκτρικά πατίνια (12.7%).

-τα ΙΧ (10%).

Αφήνοντας τους αριθμούς να μιλήσουν πιο δυνατά από τις λέξεις, υπάρχει μία κοινή αντίληψη ότι οι μετακινήσεις στις πόλεις πρέπει να αλλάξουν. Οι άνθρωποι θέλουν λιγότερη συμφόρηση, περισσότερο και πιο προσβάσιμο χώρο.

Γι’αυτό, η FREENOW και το Ίδρυμα Konrad Adenauer στοχεύουν να διατηρήσουν ψηλά την ατζέντα της δημόσιας συζήτησης για τα ζητήματα των δημόσιων μεταφορών.

Παράλληλα, έχουν στόχο να προσφέρουν την αναγκαία πληροφόρηση σε κάθε ενδιαφερόμενο για τις ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα διεθνώς και να προβάλλουν καλές πρακτικές από το εξωτερικό.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.