Πολλαπλές είναι οι θετικές επιπτώσεις του οδικού έργου «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», για το οποίο υπεγράφη η σύμβαση.
Υπεγράφη η σύμβαση για το οδικό έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Σε ειδική εκδήλωση, στην Καλαμάτα, ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, έκανε λόγο για μία σημαντική ημέρα για τη Μεσσηνία.
Η δυναμική του Ειδικού Σχεδίου Αναβάθμισης των Υποδομών της Πελοποννήσου.
Το νέο οδικό έργο αφορά στην κατασκευή κι αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει τα τμήματα:
-Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ.
-Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 24,4 χλμ.
-Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.
Με την ολοκλήρωσή του , θα διευκολυνθεί η προσβασιμότητα της Δυτικής και Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας, σε σχέση μεν Καλαμάτα.
Θα διευκολύνει τον άξονα «Αθήνα – Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη, καθώς και το αεροδρόμιο «Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».
Λόγω της αύξησης της μέσης ταχύτητας, κατά μέσο όρο 35 χλμ/ ώρα, θα μειωθούν οι χρονοαποστάσεις μεταξύ των τουριστικών περιοχών και του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Το έργο ενισχύει και την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα.
Ιδιαίτερα της αγοράς των ευπαθών αγροτικών προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ).
Αύξηση οδικής ασφάλειας.
Σημαντική θα είναι η συμβολή και στην οδική ασφάλεια καθώς ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75%.
Η νέα αρτηρίαθα διαθέτει διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του.
«Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, ο οδικός άξονας, θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας.
Ενώ, κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του, θα δημιουργηθούν επιπλέον 100 θέσεις εργασίας.
Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί η ανεργία», δήλωσε σχετικά ο Γιώργος Καραγιάννης.
Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), διασφαλίζοντας τη συντήρηση και τη λειτουργία του για 30 έτη, χωρίς την ύπαρξη διοδίων.
«Ήταν μία δύσκολη εξίσωση. Έπρεπε οι υπηρεσίες του δημοσίου, οι μελετητές, οι κατασκευαστές, οι σύμβουλοι και το τραπεζικό σύστημα να συλλειτουργήσουν. Έπρεπε να γίνει με σχετική ταχύτητα και μέγιστη αποτελεσματικότητα», σημείωσε ο Υφυπουργός.
Το οδικό έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη» λειτουργεί συνδυαστικά και συμπληρωματικά με τα έργα υποδομών που υλοποιούνται στην άμεση περιοχής επιρροής.
Τα υπόλοιπα σημαντικά έργα για τη Μεσσηνία.
Έχει υπάρξει ανάδοχος για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας.
Πρόκειται για ένα έργο που αφορά στη βελτίωση τμήματος μήκους 3,5 χλμ της υφιστάμενης 9ης εθνικής οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος.
Θα κατασκευαστεί νέο τμήμα, μήκους 4,2 χλμ, για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας, στον Δήμο Πύλου – Νέστορος.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 40,5 εκατ. € και αναμένεται να κατασκευαστεί σε δύο έτη.
Τον Αύγουστο του 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της βελτίωσης της 9ης Ε.Ο. και η κατασκευή της επαρχιακής οδού Σουληνάρι – Κρεµµύδια – Κορυφάσιο.
Ένα έργο με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Έχει δοθεί εντολή στον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού για την εκπόνηση μελετών στο τμήμα Πύργος – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
«Με την ενεργοποίηση του δυτικού άξονα, με τα νέα έργα, θα αλλάξει ριζικά ο χάρτης των μετακινήσεων στη Πελοπόννησο», σημείωσε ο Γιώργος Καραγγιάννης.