Το παρασκήνιο της δεύτερης φάσης λειτουργίας των τρένων
Δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια του προαστιακού στο τμήμα «Αθήνα – Αίγιο», ούτε κι εκείνα που είχαν τεθεί σε ακινησία από τις 22/3.
Δεν δίνει χρονοδιάγραμμα για τα δρομολόγια η Hellenic Train παρά τις διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ για την ασφαλή λειτουργία του δικτύου.
Σήμερα θα έπρεπε να προστεθεί το δρομολόγιο του Προαστιακού «Αθήνα – ΣΚΑ – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο», ωστόσο δεν δρομολογήθηκε.
Παράλληλα σε ακινησία παραμένουν και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα στα τμήματα:
-Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
-Θεσσαλονίκη – Δράμα
-Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
-Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Δεν εκτελούνται ούτε τα τουριστικά στο τμήμα «Βόλος – Μηλιές».
Σε ότι αφορά τα εμπορευματικά τρένα, δρομολόγια πραγματοποιεί μόνο η Goldair Cargo.
Οι διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής δηλώνει έτοιμος κι εγγυάται την ασφαλή χρήση του δικτύου.
Έχει προχωρήσει σε εργασίες που αφορούν στον φωτισμό σε τρεις σήραγγες. Παράλληλα, έχει διαθέσει 30 φορητά συστήματα GSMR με τα οποία διασφαλίζεται η επικοινωνία.
Για τα συστήματα αυτά δεν τίθεται θέμα πιστοποίησης, τονίζει ο ΟΣΕ, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 2 του Γενικού Κανονισμού καλύπτουν το δίκτυο.
Μάλιστα, σήμερα έστειλε επιστολή με το κανονιστικό πλαισιο, προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την οποία κοινοποίησε και στο Υπουργειο.
Η απάντηση της Hellenic Train
Αν δεν υπάρξουν σαφείς οδηγίες για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους θα τρέχουν τα τρένα στη γραμμή δεν είναι σε θέση να δώσει χρονοδιάγραμμα.
Συντάσσεται στο πλευρό των εργαζομένων, οι οποίοι, με επιστολή τους, είχαν αναφέρει σειρά προβλημάτων στο δίκτυο.
Στην επιστολή υπογράμμιζαν 9 «προβληματικά» σημεία στο δίκτυο.
Έκαναν αναφορά για «τυφλούς» σταθμούς, για δυσλειτουργίες στα ΑΣΙΔ (τις αφύλακτες διαβάσεις) και για βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή.
Για τα ζητήματα αυτά ζητούν γραπτές εγγυήσεις ασφάλειας.