Τα ρυμουλκά πλοία για το Π.Δ.83/2022

0

Τα ελληνικά λιμάνια και ο κλάδος των ρυμουλκών πλοίων ενώπιον των προκλήσεων του νέου θεσμικού πλαισίου.

Στις  δυνατότητες και τις προκλήσεις του Προεδρικού Διατάγματος  83/2022 για την ασφάλεια στη ναυσιπλοία, στην προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στην ασφάλεια των εμπορευμάτων αλλά και στην ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη  των ελληνικών λιμένων και κατά προέκταση της οικονομίας της χώρας, αναφέρθηκε το σύνολο των ομιλητών , στην ημερίδα  που πραγματοποίησε η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.

Στην ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, έγινε παρουσίαση και ανάλυση του Προεδρικού Διατάγματος , μέσω του οποίου ορίζεται ο Κανονισμός περί ρύθμισης των ρυμουλκών πλοίων, αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, της δύναμης έλξης, του πυροσβεστικού και αντιρρυπαντικού εξοπλισμού και τροποποιείται το παλαιότερο, το  ΠΔ 1337/1981.

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, Παύλος Ξηραδάκης, εξέφρασε  στην ομιλία του την ικανοποίησή του για το ΠΔ, επισημαίνοντας ότι « μία χρονίζουσα παθογενής κατάσταση βρίσκει την θεραπεία της χάρη στο ενδιαφέρον που επέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης καθώς και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, τους οποίους ευχαριστούμε και συγχαίρουμε θερμά».

Πρόσθεσε ότι  «επί πολλά έτη η σχετική νομοθεσία της χώρας μας υστερούσε σε σχέση με την αντίστοιχη Διεθνή και Ευρωπαϊκή Νομοθεσία καθιστώντας τις ρυμουλκικές μας υπηρεσίες υποδεέστερες αυτών που προσφέρονται σε άλλους ευρωπαϊκούς λιμένες» και πως  «η παλαιότητα του στόλου των ρυμουλκών και η μικρή ελκτική τους δύναμη, σε συνδυασμό με την ναυπήγηση όλο και μεγαλύτερων εμπορικών και επιβατικών πλοίων,  εξελίχθηκαν σε παράγοντες ανασφάλειας για τα πληρώματα, τους επιβάτες, τα πλοία, τις λιμενικές εγκαταστάσεις και το θαλάσσιο περιβάλλον».

Ο κ. Ξηραδάκης επισήμανε  ότι «το περιεχόμενο του Προεδρικού Διατάγματος πρέπει να γίνει κτήμα όλων των εμπλεκομένων, διότι μόνον έτσι θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε γρήγορα και ουσιαστικά στις σύγχρονες απαιτήσεις που θέτει» και πρόσθεσε  πως «η ενημέρωση και ο διάλογος μεταξύ όλων των σχετιζόμενων φορέων, πιστεύουμε πως θα αναδείξει την αξία της παροχής ρυμουλκικών υπηρεσιών όχι με γνώμονα το πρόσκαιρο κέρδος αλλά αντιθέτως, με γνώμονα την ασφάλεια των ανθρώπων, των πλοίων, των εμπορευμάτων, των εγκαταστάσεων και φυσικά του περιβάλλοντος».

Υπενθύμισε παράλληλα ότι με γνώμονα την ομαλή και απρόσκοπτη διενέργεια εμπορικών πράξεων εντός των λιμένων, την προστασία των λιμένων αυτών ως χώρων ζωτικής σημασίας και τη δραστηριοποίησή μας εντός ενός πλαισίου υγιούς ανταγωνισμού, με ίσες ευκαιρίες -και ευθύνες- σε όλους τους επιχειρηματίες του κλάδου μας, «  η Ένωσή μας πρωτοστάτησε στην ανάδειξη του θέματος και σε ευθυγράμμιση με αντίστοιχες παρεμβάσεις τόσο των σωματείων των Πλοηγών όσο και των Πληρωμάτων των Ρυμουλκών, υποστήριξε σε συνεργασία με την σχολή Ναυπηγών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου την προσπάθεια του Υπουργείου, για την εκπόνηση και έκδοση ενός Προεδρικού Διατάγματος που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του κλάδου μας καθώς και του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 352/2017. Τα αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία της μελέτης που εκπονήθηκε από Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο επιβεβαίωσαν την ορθότητα των απόψεων που κατά καιρούς διατυπώθηκαν από την Ένωσής μας, γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι οι απόψεις των μελών μας δεν απηχούν υστερόβουλες συντεχνιακές προσεγγίσεις αλλά στηρίχθηκαν στην εμπειρία, στην τεχνογνωσία και στη ναυτοσύνη τους».

Ο κ. Νίκος Βεντίκος, Αναπληρωτής Καθηγητής  της Σχολής Ναυπηγών-Μηχανολόγων-Μηχανικών  του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αφού επισήμανε   ότι τα ελληνικά ρυμουλκά είναι παλιάς κατασκευής  σε αντίθεση με  το σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών που είναι νεότευκτα, αναφέρθηκε σε τέσσερα θετικά σημεία του ΠΔ 83/2022: Α) Ότι υπάρχει απόλυση εναρμόνιση με τη διεθνή νομοθεσία και πρότυπα. Β) Ότι λαμβάνεται υπόψιν ως βασικό χαρακτηριστικό μέγεθος η δύναμη έλξης του ρυμουλκού. Γ) Ότι ορίζεται το ΒP (ελκτική δύναμη) ως βασικό μέγεθος και απαιτείται πιστοποίηση. Δ) Ότι οι λιμένες έχουν πλέον συγκεκριμένες οδηγίες για να μπορούν να δώσουν οδηγίες ανάθεσης στους κυβερνήτες, τόσο των ρυμουλκών όσο και των ρυμουλκόμενων πλοίων.  

Ο κ. Σωτήρης Σκούπας, Lead Specialist Stability and Load Line,Lloyd’s Register,Piraeus Technical Support Office, υπογράμμισε ότι με το Προεδρικό Διάταγμα  τίθενται κανονισμοί για όλα τα ρυμουλκά που κατασκευάζονται από το 2020 και μετά αλλά και για όσα άνω των 24ων μέτρων είχαν κατασκευασθεί νωρίτερα.  Τόνισε ότι το ΠΔ συγκεντρώνει όλους τους κανονισμούς του ΙΜΟ(Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοίας) και υπογράμμισε ότι πολλά από τα ρυμουλκά πλοία στην Ελλάδα, πρέπει να προσαρμοσθούν με τα νέα δεδομένα πριν το τέλος του 2023.

Ο κ. Δημήτρης Ιατρίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας , επεισήμανε ότι το νέο ΠΔ αποτελεί σημαντικό βήμα για την ελληνική ναυτιλία και εκτίμησε ότι θα εξασφαλισθεί μεσομακροπρόθεσμα η ευημερία όλων των εμπλεκομένων μερών. Παράλληλα, εξέφρασε για ακόμη μία φορά τη στήριξη της Ε.ΛΙΜ.Ε στο αίτημα της ‘Ενωσης για τη διατήρηση της φορολογίας των πλοιοκτητών   στο 5%.

Ο κ. Svein Ostreng, εκπρόσωπος της JASON ENGINEERING AS NORWAY, εταιρείας πρωτοπόρου στη σχεδίαση, παραγωγή και εγκατάσταση συστημάτων πυρόσβεσης για ρυμουλκά πλοία, αναφέρθηκ εκτενώς στις  σύγχρονες απαιτήσεις πυροσβεστικής ικανότητας από τα ρυμουλκά πλοία.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.