Τέλος Μαρτίου θα σφυρίξουν ξανά τα τρένα
Ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε συνέντευξή του ανακοίνωσε τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.
Για να φτάσουμε να συζητάμε για ζητήματα ηλεκτρονικής αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών θα πρέπει πρωτίστως να λειτουργήσει το υπεραστικό δίκτυο.
Και για να γίνει αυτό βασική προϋπόθεση είναι η επαναλειτουργία του με όρους ασφάλειας.
Ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε συνέντευξή του ανακοίνωσε τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το δίκτυο.
Τέλος Μαρτίου ξανά τρένα στις ράγες
Με δύο σταθμάρχες ανά σταθμό και με μειωμένο μεταφορικό έργο θα μπουν ξανά τα τρένα στις ράγες στο τέλος του Μάρτη. Αυτό ανακοίνωσε σήμερα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τύπο, ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Ανακοίνωσε επίσης πως θα υπάρξει μεγαλύτερος συντονισμός μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων ενώ θα αυστηροποιηθεί και το πλαίσιο των ποινών για τις δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η σύμβαση 717/2014
Η σύμβαση 717 υπεγράφη το 2014 και αφορούσε στην ανάταξη των συστημάτων ασφαλείας στο σιδηρόδρομο.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας
–Σηματοδότηση: πρόκειται για το σύστημα που δείχνει στον μηχανοδηγό όλες τις ενδείξεις για αλλαγή πορείας και καθορίζει με αυτόν τον τρόπο τις εναλλαγές ταχύτητας.
–Τηλεδιοίκηση: πρόκειται για το σύστημα, το οποίο χαράσσει την πορεία του τρένου και
–ETCS (European Train Control System): το σύστημα, δηλαδή, έναντι του ανθρώπινου λάθους (αυτόματη πέδηση).
«Η σύμβαση αυτή ξεκίνησε τη λειτουργία της στο τέλος του 2014 αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς, είχε υπάρξει παράδοση περίπου του 32% συνολικώς του παραδοτέου της σύμβασης αυτής. Δυστυχώς όμως στο παραδοτέο αυτό υπήρχαν σημαντικότατα σφάλματα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ποσοστό, όχι πάνω από 18% ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια, με αποτέλεσμα το υπόλοιπο να χρειαστεί να ανακατασκευαστεί», ανέφερε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Το 2017 σταματάει στην πραγματικότητα η εφαρμογή της σύμβασης, διότι προέκυψαν σοβαρότατα λάθη στην εφαρμογή. Η αρμόδια Αρχή Δημοσιονομικού Ελέγχου διαπιστώνει ότι υπάρχουν σοβαρά σφάλματα και διακόπτεται η υλοποίηση της σύμβασης.
Από το 2017 έως το 2019 δεν έχουμε καμία απολύτως παράδοση. Το 2019 το Νοέμβριο αλλάζει η διοίκηση στην ΕΡΓΟΣΕ ο οποίος είναι ο φορέας για την υλοποίηση του έργου και από το Νοέμβριο του 2019 γίνεται μια προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης.
Ωστόσο, το Ελεγκτικό Συνέδριο μπλόκαρε προσωρινά τη σύμβαση το 2018 επιρρίπτοντας ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ για πλημμελή τεύχη δημοπράτησης το 2013.
Και φτάνουμε στο 2021, οι εργασίες επανεκκινούν και σήμερα έχει παραδοθεί το 70% του έργου.
«Θα υπάρχουν συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης που θα αποτρέπουν το ανθρώπινο λάθος κατά το δυνατόν. Πάντοτε θα υπάρχει ένας χειριστής, αλλά σκοπός είναι να περιορίζεται η δυνατότητα του ενός ανθρώπου, ή των περισσοτέρων, να κάνουν το σφάλμα», δήλωσε ο κος Γεραπετρίτης.
Εντός του έτους η ολοκλήρωση του έργου
Το ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας θα είναι έτοιμο εντός του έτους και αφορά σε 52 σταθμούς και 3 κέντρα τηλεδιοίκησης.
Σύμφωνα με τον υπουργό, ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο και Πρόεδρο της αναδόχου εταιρείας, της Alstom Γαλλίας, για θέματα υλοποίησης της σύμβασης.
Ο Πρωθυπουργός έδωσε εντολή για την επίσπευση των διαδικασιών έτσι ώστε να έλθει ο χρόνος αποπεράτωσης της ηλεκτρονικής αναβάθμισης όσο το δυνατόν πιο άμεσα.
«Υπήρξε πλήρης κατανόηση εκ μέρους της γαλλικής αναδόχου εταιρείας, οπότε θα είμαστε σε θέση το αμέσως επόμενο διάστημα να σας αναφέρουμε τα σχετικά με τους χρόνους αποπεράτωσης οι οποίοι θα είναι πράγματι ταχείς», ανέφερε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Ο υποστελεχωμένος ΟΣΕ
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ ζητούν προσλήψεις καθώς ο Οργανισμός αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα σε νευραλγικές θέσεις. Είναι κοινό μυστικό πως ο ΟΣΕ αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα υποστελέχωσης, απόρροια της κινητικότητας στο δημόσιο και του μαζικού κύματος συνταξιοδοτήσεων.
Προσλήψεις σε κλειδούχους, σταθμάρχες και τεχνικούς
Για τον λόγο αυτό, προσλήφθηκαν περίπου 200 εργαζόμενοι, μεταξύ αυτών, 69 κλειδούχοι, 73 σταθμάρχες και 60 τεχνικοί, με δελτία παροχής υπηρεσιών. Παράλληλα, κι εφόσον ολοκληρωθεί το σχήμα θα υπάρξουν ακόμη 217 άτομα προσωπικό.
Τρέχει η διαδικασία για τον διαγωνισμό του 2021, από τον οποίον θα προκύψουν 117 άτομα μόνιμο προσωπικό, μεταξύ αυτών 36 σταθμάρχες, και προχωρούν οι διαδικασίες πρόσληψης ακόμη 100 από τον διαγωνισμό του 2022.
Το Συντονιστικό Κέντρο της Καρόλου
Το Συντονιστικό Κέντρο στο Μέγαρο του ΟΣΕ στην Καρόλου, δεν αποτελεί κέντρο τηλεδιοίκησης. Το συντονιστικό κέντρο της Καρόλου δεν μπορεί να δει τις γραμμές. Δηλαδή, δεν μπορεί να χαράξει πορεία. Δεν βλέπει σε πραγματικό χρόνο πάνω σε ποια τροχιά βρίσκεται το τραίνο.
Και για αυτό τον λόγο δεν μπορεί να αποτρέψει μια μοιραία πορεία. Αυτό το οποίο κάνει είναι να διασυνδέεται με τα παραδοσιακά μέσα, δηλαδή, με τηλέφωνο, με ασύρματο, με μέσα εξ αποστάσεως ηλεκτρονικά, με ηλεκτρονική αλληλογραφία, αλλά δεν μπορεί να δει τις γραμμές. Μόνο τις ακούει τις γραμμές.
«Άρα το συντονιστικό κέντρο, ναι υπάρχει. Υπάρχει και σήμερα ξέρετε, αλλά όμως δεν μπορεί να αποσοβήσει. Θα το ενισχύσουμε. Αυτό το οποίο συνέβη είναι ότι πράγματι από το συντονιστικό έφυγε ο λειτουργός, ο οποίος είναι η Hellenic Trains. Θα ήταν ίσως σκόπιμο να επανέρθει, αλλά πάντως αυτό το οποίο λέμε ότι υποβαθμίστηκε ο συντονισμός, δεν είναι ακριβές», τόνισε ο Υπουργός Επικρατείας.