Στις 22 Μαρτίου ξεκινούν τα τρένα
Το χρονοδιάγραμμα και το πλαίσιο λειτουργίας του σιδηρόδρομου ανακοίνωσε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Σταδιακά και σε πέντε φάσεις θα ξεκινήσει να λειτουργεί ξανά ο σιδηρόδρομος αφού πρώτα ολοκληρωθεί η επιθεώρηση του δικτύου. Ειδικές μηχανές θα καθαρίσουν από φερτά υλικά, σκουριά και καθιζήσεις το δίκτυο, διαδικασία η οποία θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις περίπου ημέρες.
Τα τρένα θα σφυρίξουν ξανά στις 22 Μαρτίου
Στις 22 Μαρτίου θα σφυρίξουν πάλι τα τρένα όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, με όρους μέγιστης ασφάλειας.
Σε πρώτη φάση θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια στο προαστιακό δίκτυο Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ – Αεροδρόμιο, Κάντζα – Λιόσια και ο προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα.
Παράλληλα θα εκκινήσουν τοπικά δρομολόγια στο υπεραστικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, στον Προαστιακό Πάτρας, στο τουριστικό τμήμα του σιδηροδρόμου, Διακοφτό – Καλάβρυτα, Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο μαζί με τα εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα και από το Θριάσιο – Θεσσαλονίκη με ένα ή δύο ζεύγη ανά κατεύθυνση.
Επόμενη φάση: 27 Μαρτίου.
Στις 27 Μαρτίου ξεκινά ο προαστιακός Αθήνα – ΣΚΑ – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο ενώ την 1η Απριλίου θα επανεκκινήσει η Intercity στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ένα πρωινό ζεύγος, ο προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα, το τμήμα «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα», το «Λάρισα – Βόλος» και το «Λαμία – Στυλίδα».
Στις 6 Απριλίου πιθανότατα να προστεθεί ακόμη ένα ζεύγος με την Intercity στο «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» και στα εμπορευματικά του Θριασίου – Θεσσαλονίκης, εφόσον αξιολογηθούν οι συνθήκες. Και τέλος, στις 11 Απριλίου θα προστεθούν κι επιπλέον δρομολόγια.
Με δύο σταθμάρχες.
Έως την τεχνολογική αναβάθμιση του δικτύου, η οποία θα ολοκληρωθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου, θα παραμείνουν 5 σταθμοί κλειστοί, όλοι οι ανοιχτοί σταθμοί θα στελεχωθούν με δύο σταθμάρχες ενώ τα δρομολόγια θα γίνονται με μειωμένες ταχύτητες στα τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Για τους προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς η ταχύτητα ορίζεται στα 80 χλμ ενώ στα 100 χλμ ορίζεται για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Με δύο μηχανοδηγούς οι αμαξοστοιχίες.
Στους προαστιακούς συρμούς θα εκτελούνται τα δρομολόγια με δύο μηχανοδηγούς και με ένα συνοδό ενώ στις Intercity στο τμήμα «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» θα υπάρχουν τρεις συνοδοί από δύο που υπήρχαν σήμερα.
Παράλληλα, δημιουργείται υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ και στη Hellenic Train.
Προβλέπονται μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων, όπως η σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Προβλέπεται η δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
Η κυβέρνηση προχωρά με ταχείς ρυθμούς και στην πρόσληψη προσωπικού στον ΟΣΕ από τον διαγωνισμό του 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα ενώ θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για τα έργα ανάταξης των συστημάτων ασφαλείας.
Στον τομέα των υποδομών θα υπάρξει αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
Θα προκηρυχθεί άμεσα διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων, ενώ σύντομα θα λειτουργήσει και το σύστημα GSMR, το σύστημα, δηλαδή, ασφαλούς ενδοεπικοινωνιακής ζώνης.
Αναφορικά με τις δολιοφθορές που παρατηρούνται στο δίκτυο η κυβέρνηση θα προστατεύσει την υποδομή με αστυνομική παρουσία σε κρίσιμα σημεία.
Θα αναβαθμιστούν ποινικά τα εγκλήματα της κλοπής και της κλεπταποδοχής του σιδηροδρομικού υλικού, και παράλληλα, για τις οικογένειες των θανόντων από δεκαετίας σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα, θα εφαρμοστούν μέτρα στήριξης.