Στις ράγες ξανά τα τρένα
Από σήμερα το πρωί «σφύριξαν» ξανά τα υπεραστικά τρένα και πρεμιέρα στην επανεκκίνηση έκανε η αμαξοστοιχία στο τμήμα «Αθήνα – Καλαμπάκα».
Τριάντα τέσσερις ημερολογιακές ημέρες πέρασαν από το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε το σοβαρότερο και πλέον αιματηρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Έναν μήνα μετά και ο σιδηρόδρομος μπήκε ξανά στις ράγες.
Παρά το σφίξιμο στο στομάχι όλων όσοι ταξίδεψαν με το πρώτο δρομολόγιο της Intercity, περνώντας από τον τόπο του δυστυχήματος, τα τρένα ξεκίνησαν και πάλι με αυστηρότερα πρωτόκολλα και με όρους ασφάλειας.
Ποια τρένα ξεκίνησαν σήμερα.
Ντεμπούτο στην επανεκκίνηση έκανε η πετρελαιοκίνητη DE2000 με αρίθμηση 220029 της Bombardier.
Η αμαξοστοιχία 882 εκτέλεσε το πρώτο δρομολόγιο στο υπεραστικό δίκτυο των τρένων, στο τμήμα «Σ.Σ. Αθηνών – Καλαμπάκα», στις 8:28 το πρωί της Δευτέρας, με 200 επιβάτες.
Ακολούθησε, στις 10:28 η Intercity 52, η οποία πραγματοποίησε το δρομολόγιο στον βασικό άξονα «Αθήνα – Θεσσαλονίκη».
Μουδιασμένος ο κόσμος, καθώς μετακινήθηκαν περίπου 80 επιβάτες με την Intercity 52 και περίπου 50 επιβάτες με την 55 από τη Θεσσαλονίκη.
Μέχρι τις 7 Απριλίου ένα ζεύγος αμαξοστοιχιών θα πραγματοποιεί δρομολόγια και μετά θα δρομολογηθούν δύο ζεύγη Intercity, μέχρι και τη Μεγάλη Τρίτη, 11 Απριλίου, όπου θα ξεκινήσουν τρία ζεύγη, στο τμήμα «Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα».
Στο τρένο προς Καλαμπάκα ανέβηκε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, μαζί με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα συγκινημένος με την επαναδρομολόγηση των τρένων, καθώς και εκπρόσωποι της Hellenic Train.
Όλοι μαζί, ταξίδεψαν στην καμπίνα του μηχανοδηγού μέχρι και την Οινόη, από όπου ο Υπουργός αποβιβάστηκε για να «πετάξει» για τη Γαλλία.
Εκεί, θα έχει συνάντηση με τους αρμόδιους των γαλλικών σιδηροδρόμων και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών.
«Υποχρέωση όλων είναι ένας σιδηρόδρομος ασφαλής, αντάξιος των προσδοκιών όλων μας», δήλωσε πριν επιβιβαστεί στο τρένο ο κος Γεραπετρίτης.
Στο τέλος της επόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει ο Προαστιακός για Κιάτο.
Με μικρή καθυστέρηση από τα συμφωνηθέντα, ξεκίνησαν τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων.
Παράλληλα, και μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα στις σήραγγες προς την διαδρομή για Κιάτο, και θα εκκινήσει και ο Προαστιακός.
«Οι εργαζόμενοι υπερέβαλαν εαυτούς έτσι ώστε να μπορέσουμε σε μία εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη να αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας.
Με στόχο να αισθανθούν οι επιβάτες εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε, ωσότου να ολοκληρωθούν τα προβλεπόμενα έργα, να έχουμε ένα επίπεδο ασφάλειας που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών και των επιβατών, και θέλω να τους ευχαριστήσω για αυτό», σημείωσε ο Υπουργός Επικρατείας.
Τρία τα σημαντικά ζητήματα.
Να ριχτεί άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος ώστε να αναδειχθούν οι ευθύνες, όπου αυτές υπάρχουν.
Να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια για την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού και, τέλος, να αναταχθεί το επίπεδο ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα μόνιμο επίπεδο.
«Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας, ώστε, όλες οι συμβάσεις, οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου.
Να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών», επεσήμανε ο Υπουργός Επικρατείας.
Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται.
Στις 22 Μαρτίου ξεκίνησαν οι πρώτες αμαξοστοιχίες του προαστιακού στα τμήματα:
-«Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο»,
-«Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια»,
-«Άνω Λιόσια – Κάντζα – Άνω Λιόσια»,
-«Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα»,
-ο προαστιακός της Πάτρας και
-τα τουριστικά δρομολόγια στα τμήματα «Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο» και «Διακοφτό – Καλάβρυτα».
«Ελπίδα και υποχρέωση όλων μας είναι να έχουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, ο οποίος θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να είναι από τους κορυφαίους στην Ευρώπη.
Αυτό είναι υποχρέωσή της Πολιτείας αλλά είναι και ένα χρέος το οποίο έχουμε απέναντι στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που χάθηκαν τόσο πρόωρα και άδικα», υπογράμμισε ο κος Γεραπετρίτης.
Η ελληνική πολιτεία έχει αναπτύξει συνέργειες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων.
Διαβεβαιώνει πως η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα προχωρά με ταχείς ρυθμούς και σύντομα θα έχουμε το αποτέλεσμά της.