Στα 706 εκατ.€ τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου KLM

0

Οικονομική ανάκαμψη για την KLM Royal Dutch Airlines σε περιόδους αβεβαιότητας, σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματα του ομίλου.

Ο όμιλος KLM παρουσίασε λειτουργικά κέρδη 706 εκατ. ευρώ με έσοδα 10,7 δισ. ευρώ το 2022 και λειτουργικό περιθώριο 6,6%.

Ζητήματα κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής ενίσχυσης εμπόδισαν την εταιρεία να προσφέρει επίπεδο υπηρεσιών όπως στην προ covid περίοδο και το προσωπικό αντιμετώπισε έτσι μεγάλες προκλήσεις.

Τα στοιχεία δείχνουν τους πελάτες θέλουν να συνεχίσουν να ταξιδεύουν, και το γεγονός ενθαρρύνει τον όμιλο.

Οι ετήσιοι οικονομικοί δείκτες

Τα ετήσια αποτελέσματα φέρνουν την KLM Royal Dutch Airlines πιο κοντά στα αποτελέσματα του 2019.

Η εταιρεία αποδίδει την επιτυχία της στην ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια αφότου οι περιορισμοί που σχετίζονταν με τον Covid χαλάρωσαν στις αρχές του 2022.

Οι προκλήσεις του μέλλοντος

Το 2023 δεν θα είναι μία εύκολη χρονιά. Οι γεωπολιτικές εντάσεις, ο πληθωρισμός, μια πιθανή ύφεση και η υψηλή τιμή των καυσίμων θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις οικονομικές επιδόσεις της.

«Οι μεγάλες προκλήσεις παραμένουν, αλλά τα αποτελέσματα του 2022 μας δίνουν λόγους για να είμαστε προσεκτικά αισιόδοξοι. Χρωστάμε πολλά στους πελάτες μας και το προσωπικό μας για αυτό. 

Έχουμε να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις όπως ο πληθωρισμός, η τιμή των καυσίμων και η έλλειψη προσωπικού. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα και υπηρεσίες για τους πελάτες μας τα επόμενα χρόνια. Έμφαση θα δώσουμε στη βιωσιμότητα, κάτι που μπορούμε να επιτύχουμε μόνο με συστηματικό έλεγχο στα κόστη. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να προετοιμάσουμε την KLM για το μέλλον και να προσφέρουμε στους πελάτες μας αξέχαστες εμπειρίες», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel.

H KLM ξεπέρασε τις προσδοκίες σε όλες τις αγορές της το 2022, με εξαίρεση την Ασία όπου οι περιορισμοί του Covid συνέχισαν να περιορίζουν την ανάκαμψη, ειδικά στην Κίνα.

Οι cargo μεταφορές εγγυητής της οικονομικής ανόδου

Το Cargo για μία ακόμη φορά συνέβαλε σημαντικά στα αποτελέσματα της KLM. Οι τεχνικές υπηρεσίες (Engineering & Maintenance – E&M) ανέκαμψαν, παρά τους μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης των ανταλλακτικών. H Transavia είχε ένα πολύ καλό καλοκαίρι και τα έσοδά της επανήλθαν  στα προ-Covid επίπεδα.

Η επιτυχία σε αριθμούς

Η KLM υποδέχθηκε 25,8 εκατομμύρια επιβάτες την προηγούμενη χρονιά και η Transavia 7,7  εκατομμύρια. Όμως η αξιολόγηση της εμπειρίας των πελατών την κατέταξε στο 37, χαμηλότερα από τον στόχο 50 στον δείκτη NPS. Αυτό συνέβη εξαιτίας των λειτουργικών προβλημάτων στις ελλείψεις προσωπικού στο Schiphol και της KLM,

Πλέον, η ηρεμία επανήλθε σε μεγάλο βαθμό στο Schiphol, και ο δείκτης παρουσιάζει ήδη βελτίωση. Θετική ήταν η ανταπόκριση των πελατών από πέρυσι, στην ένταξη της νέας Premium Comfort Class στις διηπειρωτικές πτήσεις.

«Μόλις άρθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στις αρχές του έτους, η ζήτηση για τα αεροπορικά ταξίδια ανέκαμψε γρήγορα. Το γεγονός αυτό έδωσε την δυνατότητα στην KLM να αποπληρώσει τα δάνεια που έλαβε από την ολλανδική κυβέρνηση ως μέρους του πακέτου στήριξης το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Ωστόσο η εταιρεία δεν έχει αποπληρώσει ακόμα 1,4 δισ. ευρώ σε προεισπραγμένους φόρους μισθών. Η αύξηση των επιβατών στις πτήσεις μας προκάλεσε αύξηση του συντελεστή πληρότητας που άγγιξε το 84%.

Αυτό είναι ένα καλό σημάδι για την χρονιά μπροστά μας, έχοντας να αντιμετωπίσουμε τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και άλλους ανασταλτικούς παράγοντες. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αναμένουμε να τερματίσουμε με τα δάνεια που εγγυάται το ολλανδικό κράτος και να τα αντικαταστήσουμε με μια πιστωτική διευκόλυνση με τις συνεργαζόμενες τράπεζές μας», δήλωσε ο κ. Erik Swelheim, οικονομικός διευθυντής της KLM.

H KLM διατήρησε τις προσπάθειές της προς την επιχειρησιακή βιωσιμότητα το 2022.

Για παράδειγμα, καθιέρωσε την πρακτική να προσθέτει 0,5% βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) στα συστήματα καυσίμων των πτήσεων όσων αναχωρούν από το Άμστερνταμ.

Παράλληλα, από φέτος, το ποσοστό αυτό έγινε διπλάσιο, στο 1%. Υπέγραψε επίσης συμβάσεις προμήθειας με δύο παραγωγούς SAF, φέρνοντάς την πιο κοντά στο στόχο της να προσθέσει 10% SAF σε όλες τις πτήσεις παγκοσμίως έως το 2030.

Η εταιρεία προχώρησε σε συνεργασία με την Thalys για να ενισχύσει την αεροπορική και σιδηροδρομική μεταφορά, στη διαδρομή Βρυξέλλες – Άμστερνταμ.

Τέλος η πρωτοβουλία SBTi (Science Based Targets) ενέκρινε τους στόχους εκπομπών CO2 της KLM. Με αυτόν τον τρόπο διασφάλισε τη συμμόρφωση  με τους όρους της Συμφωνίας του του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.