Καταγγελία για αφαίρεση από το Ταμείο Ανάκαμψης της υποχρέωσης ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS

0

Το Υπουργείο απαντά πως το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής.

Στο κυριακάτικο φύλλο του, η εφημερίδα Documento, αποκάλυψε πως μετά τις εκλογές του Μαΐου αφαιρέθηκε από τα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης η υποχρέωση ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS, για τον σιδηροδρομικό άξονα «Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη».

Παράλληλα, ανέφερε πως από τις παρεμβάσεις αναβάθμισης αφαιρέθηκαν και τα τμήματα του δικτύου «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη» και «Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο».

Στις 24 Μαΐου, η κυβέρνηση προώθησε στις Βρυξέλλες το προσχέδιο αλλαγών που απαιτεί η Κομισιόν από όλα τα κράτη – μέλη της Ε.Ε. για το Ταμείο ανάκαμψης.

Οι αλλαγές αφορούν στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής των αρχικών σχεδιασμών που επιβάλλει το νέο ενεργειακό τοπίο εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Ανάμεσα στις αλλαγές που πρότεινε η απελθούσα κυβέρνηση εντοπίζεται το πεδίο που αφορά την «οργανωτική μεταρρύθμιση στον τομέα των σιδηροδρόμων».

Σε αυτό το πεδίο εξαλείφεται η εξής πρόταση: «Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα αναπτυχθεί πλήρως στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ», το οποίο απαρτίζεται από το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων (ETCS) και το Παγκόσμιο Σύστημα Κινητών Επικοινωνιών για Σιδηροδρόμους (GSM-R).

Διαψεύδει το Υπουργείο Υποδομών.

Από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εκδόθηκε ανακοίνωση, σχετικά με το δημοσίευμα της εφημερίδας, τονίζοντας πως δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών.

Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής.

Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF).

Σε ό,τι αφορά στο έργο του ΤΑ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία  ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη.

Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας.

Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους.

Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση.

Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.