Ο Κώστας Καραμανλής μίλησε για τα έργα του Θεσσαλικού κάμπου στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για τη Θεσσαλία του 2030.
Το σχέδιο που εκπόνησε και υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη Θεσσαλία αγγίζει τα 1,63 δισ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής το σχέδιο αυτό στηρίζεται στη διασυνδεσιμότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Καραμανλής: Μέχρι το τέλος του χρόνου στην κυκλοφορία τα πρώτα 24 χλμ. του βόρειου τμήματος του Ε65
Ξεκίνησε την ομιλία του με το πρώτο και εμβληματικό, όπως το χαρακτήρισε, οδικό έργο, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα – Εγνατία. «Το έργο ήταν επί σχεδόν 10 χρόνια μπλοκαρισμένο σε σύνθετα προβλήματα και στην ουσία ήταν ξεγραμμένο», σημείωσε.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο πρόβλημα της χρηματοδότησης ασχολήθηκε και βρήκε λύση ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Αν δεν είχε αφιερώσει χρόνο, προσπάθεια και κυρίως πολιτικό κεφάλαιο ώστε να καταφέρει να πείσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να λάβουμε την έγκριση, δεν θα είχε ενταχθεί το έργο αυτό στο Ταμείο Ανάκαμψης», επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Για να σας αποδείξουμε με πόση ταχύτητα λειτουργήσαμε, την έγκριση τη λάβαμε τον Ιανουάριο του 2021 και το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ξεκινάμε το έργο», τόνισε.
Μητσοτάκης και Καραμανλής στο εργοτάξιο του Ε65
«Τώρα είμαστε στο 20% του συνολικού αντικειμένου. Μιλάμε για ένα δρόμο 70 χλμ. προϋπολογισμού 480 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουμε κατασκευάσει το 20%. Αύριο θα επισκεφθούμε και ένα εργοτάξιο για να δούμε μαζί με τον Πρωθυπουργό πως πάει το έργο», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής.
Από τα Τρίκαλα ως την Καλαμπάκα, το υπουργείο διαμηνύει πως θα δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του χρόνου. «Και αυτό είναι κάτι που το λέμε πρώτη φορά, δηλαδή τα πρώτα 24 χλμ. μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έχουν δοθεί 50 εκατ. ευρώ για έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο που διατρέχει τη Θεσσαλία.
Ο Καραμανλής για τα σιδηροδρομικά έργα
Ειδικότερα, σε επίπεδο ενδοπεριφερειακού δικτύου, προχωρά η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ένα έργο με προϋπολογισμό πάνω από 92 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτησή του έγινε τον Ιανουάριο του 2021 και η σύμβασή του τον Μάιο του 2022 με κατασκευαστική περίοδο τους 36 μήνες. «Αυτό το έργο είναι σε εξέλιξη τώρα που μιλάμε, έχει εργοτάξιο», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Η αναβάθμιση της γραμμής «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα»
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεμπλόκαρε ένα ακόμη έργο, την αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, την οποία δημοπράτησε το Νοέμβριο του 2021 και συμβασιοποίησε τον Νοέμβριο του 2022. Έργο με προϋπολογισμό σχεδόν 82 εκατ. ευρώ και με ορίζοντα υλοποίησης τα τρία έτη.
Στο εθνικό δίκτυο προχωρά η αναβάθμιση «Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» και στο τμήμα Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος, που διαπερνά τη Θεσσαλία.
«Ξεπεράσαμε αυτά τα προβλήματα, τα λύνουμε και έτσι με αυτό το έργο που έρχεται από το παρελθόν. Συμπληρώνουμε τον βασικό κρίκο που έλειπε στη διασυνδεσιμότητα της χώρας μας. Και ενισχύουμε την περίοπτη γεωγραφική θέση της Θεσσαλίας, ως ο «ομφαλός» της ηπειρωτικής Ελλάδας», τόνισε ο κ. Καραμανλής,
Τα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων
Ένα από τα σημαντικότερα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας είναι το Φράγμα του ποταμού Ενιπέα και η κατασκευή των δικτύων διανομής του νερού. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 243 εκατ. ευρώ που θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ.
«Αυτό είναι ένα έργο πνοής για όλη τη Θεσσαλία. Διότι στην ουσία βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Λύνουμε οριστικά προβλήματα άρδευσης στους ΤΟΕΒ Φαρσάλων, Θεσσαλιώτιδας, Τιτανίου. Σημαντικό έργο που συζητιέται εδώ και δεκαετίες. Και αυτό το έργο δεν είναι πλέον «ένα έργο που θα γίνει», αλλά ένα έργο το οποίο υλοποιείται με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», τόνισε ο υπουργός.
Ο κος Καραμανλής αναφέρθηκε και σε άλλα έργα που συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου της Λάρισας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι μετά την καταστροφή που επέφερε ο Ιανός «ο Μητσοτάκης κατεβαίνει από το ελικόπτερο και μας λέει να μην μπλέξουμε σε διαδικασίες μακρόσυρτες. Νομοθετήσαμε και καταφέραμε σήμερα από τα 145 εκατ. ευρώ να έχουμε ολοκληρώσει το 60% των έργων. Αυτό δεν είχε γίνει ποτέ».
Ο Καραμανλής για τον δρόμο «Λάρισα – Φάρσαλα»
«Δεν μπορώ να το ξεχάσω αυτό το έργο. Ήταν έργο ξεχασμένο στα συρτάρια του Υπουργείου, ήταν στη φαντασία. Τι κάναμε: Καταρχήν, αναγνωρίζοντας την περιφερειακή διάσταση αυτού του έργου, είπαμε το προφανές, το οποίο δεν το λένε συνήθως οι υπουργοί: Πάρτε το στην Περιφέρεια και ωριμάστε το μελετητικά. Πράγμα που έγινε και με μεγάλη ταχύτητα», ανέφερε.
Δήλωσε, επίσης, ότι βούληση του Υπουργείου Υποδομών και του Πρωθυπουργού είναι να γίνει αυτό το έργο για αυτό και θα βοηθήσει την Περιφέρεια Θεσσαλίας να βρει χρηματοδότηση.