Τη μελέτη για τη νέα γραμμή «Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη- Τοξότες» παρουσίασαν τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στην Καβάλα.
Με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη μετατροπή της χώρας σε logistics hub, προχωρά ο σχεδιασμός της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων.
ΕΡΓΟΣΕ: Τα έργα θέτουν τη Βόρεια Ελλάδα στο επίκεντρο του σχεδιασμού της.
Με την ολοκλήρωση των έργων θα διασυνδεθούν οι λεγόμενες κρίσιμες υποδομές (λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές) με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στα γραφεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στην Καβάλα, πραγματοποιήθηκαν τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας.
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η παρουσίαση των μελετών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες.
Στα 1,68 δισ.€ ο προϋπολογισμός δημοπράτησης τoυ έργου .
Με την ολοκλήρωση της νέας γραμμής θα δοθεί αναπτυξιακή ώθηση σε ολόκληρη την Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Οι τεχνικές μελέτες περιλαμβάνουν την περιγραφή των έργων υποδομής και επιδομής, όπως επίσης και τα συμπληρωματικά έργα που θα απαιτηθούν για την αποτελεσματική υλοποίησή τους.
Η κατασκευή της νέας γραμμής «Θεσσαλονίκη – Τοξότες», αποτελεί κομμάτι της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.
Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε, στο πλαίσιο του διακρατικού project Ελλάδας-Βουλγαρίας «Sea2Sea».
Νέα σιδηροδρομική γραμμή 206 χιλιομέτρων
Με την κατασκευή του έργου παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ. νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση. Επιτυγχάνεται έτσι η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.
Ταυτόχρονα, θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης. Εκεί θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε.
Βίνης: Σύγχρονες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
«Η Καβάλα, αλλά και ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα, βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ για μια σειρά σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς. Τα έργα θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Κάθε ένα από τα έργα αυτά, και όλα μαζί σε συνέργεια, εισάγουν τη χώρα σε μια νέα εποχή, με σύγχρονες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και αναπτυξιακή προοπτική.
Βασικό μας μέλημα στην ΕΡΓΟΣΕ, είναι να δώσουμε στη Βόρεια Ελλάδα ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο, όχι μόνο για να δώσουμε ώθηση στην τοπική ανάπτυξη, αλλά να μετατρέψουμε την περιοχή και ολόκληρη τη χώρα σε έναν διεθνή κόμβο logistics», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.
Η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.