Ελλείψεις κι ανεπάρκειες διαπίστωσε η ΡΑΣ στην έρευνά της
Από την έρευνα της ΡΑΣ προκύπτουν σοβαρές ενδείξεις για παραβάσεις στο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας από τον ΟΣΕ.
Με ανακοίνωσή της η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στο πλαίσιο της Αυτεπάγγελτης Έρευνας που διεξήγαγε με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη διαπίστωσε σοβαρές ενδείξεις για παραβάσεις από τον ΟΣΕ, που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας.
Σύμφωνα με τη ΡΑΣ με τα έως τώρα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει συμπεραίνει πως ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος σε σταθμάρχες και κλειδούχους, υπήρξε ελλιπής και ανεπαρκής.
Διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού του Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα.
Διαπίστωσε ότι δεν αποδεικνύεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση όσων μετείχαν στον συγκεκριμένο κύκλο μαθητείας, σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών.
Η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποφάσισε τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων με τα οποία υποχρεώνει τον ΟΣΕ να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών οι οποίοι μετείχαν στο συγκεκριμένο κύκλο εκπαίδευσης.
Από την ανάλυση των στοιχείων δεν μπορεί να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα, ότι οι εν λόγω σταθμάρχες ολοκλήρωσαν τον προβλεπόμενο δεύτερο κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης των 177 ωρών ο οποίος θα διεξαγόταν παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση των 75 υποχρεωτικών ημερών.
Καθώς δεν προσκομίστηκαν κρίσιμα αποδεικτικά έγγραφα και στοιχεία από τα οποία να προκύπτουν με σαφήνεια και πληρότητα.
Αν ο διαχειριστής της υποδομής δεν συμμορφωθεί έρχεται αντιμέτωπος με την επιβολή προστίμου 100.000 ευρώ, για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης.