Γεραπετρίτης: Είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων για την ανάταξη του σιδηρόδρομου
Βασικό μέλημα η ασφάλεια και η εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κόσμου, ανέφερε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Με βασικό μέλημα την ασφάλεια και την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού προχωρούν οι εργασίες για την πλήρη ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, ανέφερε πως όλες οι εργασίες βρίσκονται εντός χρονοδιαγραμμάτων.
Πότε θα είναι έτοιμη η τηλεδιοίκηση.
Μάλιστα, η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης από τη Λάρισα και πάνω και έως το Πλατύ, θα είναι έτοιμη και λειτουργική έως το τέλος Ιουνίου.
Το υπόλοιπο τμήμα, από τη Λάρισα και κάτω, δηλαδή το κομμάτι μεταξύ Οινόης και Τιθορέας, στο οποίο η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσε, θα είναι και αυτή πλήρως έτοιμη στο τέλος του Σεπτεμβρίου.
Το Υπουργείο εκτιμά πως το σύστημα τηλεδιοίκησης και τα Κέντρα Ελέγχου θα καλύπτουν πλήρως το σύνολο του δικτύου.
Τα Κέντρα Ελέγχου Τηλεδιοίκησης θα είναι τέσσερα πλέον μαζί με της Λάρισας, και θα έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα, από κοινού με της Κορίνθου, του Μενιδίου και της Θεσσαλονίκης.
Ο κος Γεραπετρίτης τόνισε πως το τοπικό Κέντρο Ελέγχου της Λάρισας βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία ενώ εγκαθίσταται και το νέο υπερτοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο είναι πιο εξελιγμένο και θα καλύπτει βεβαίως και το τοπικό κέντρο.
Τα υπόλοιπα έργα ανάταξης του δικτύου προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, δηλαδή η φωτοσήμανση από κοινού με την τηλεδιοίκηση και το σύστημα αυτόματης πέδησης, το ETCS, τα οποία άλλωστε είναι συστήματα αλληλένδετα μεταξύ τους.
Συγκεκριμένα, για το ETCS θα δρομολογηθεί προμήθεια νέων υλικών από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και θα γίνει και αναβάθμιση στα ήδη εγκατεστημένα συστήματα καθώς σήμερα λειτουργεί το επίπεδο 1 του ETCS, και γίνεται προσπάθεια με τη Hitachi, η μοναδική που επιχειρεί σε τέτοια συστήματα, ώστε να αναβαθμιστεί στο επίπεδο 2, με στόχο να ολοκληρωθεί εντός του καλοκαιριού.
Ο Υπουργός Επικρατείας πραγματοποίησε ήδη δύο ταξίδια όπου και συναντήθηκε με υψηλόβαθμα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων ενώ, παράλληλα, το Υπουργείο προχωρά σε συνέργειες και με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους.
Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕ και γαλλικών σιδηροδρόμων.
Την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί και ένα μνημόνιο συνεργασίας σε επίπεδο οργανωτικό και λειτουργικό με τον ΟΣΕ. Δηλαδή θα αφορά σε θέματα προσωπικού, εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης και σε θέματα διαρθρωτικών παρεμβάσεων.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF, οι οποίοι διατηρούν ένα από τα πλέον ανεπτυγμένα συστήματα σιδηροδρόμων, απασχολούν 200.000 εργαζόμενους σε ένα δίκτυο 35.000 χιλιομέτρων.
Οι εργασίες στις σήραγγες.
Άμεσα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι παρεμβάσεις στη γραμμή Αθήνα-Κιάτο, καθώς προχωρούν οι εργασίες ανάταξης για τη βελτιστοποίηση λειτουργίας του φωτισμού στις σήραγγες, στον έλεγχο συστημάτων πυρόσβεσης και σε κάμερες για την κίνηση των συρμών στις εισόδους και τις εξόδους των σηράγγων.
Να σημειωθεί πως ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ αυξήθηκε στα 75 εκατ. € από τα 50 εκατ. € που ήταν μέχρι πρότινος.
Επίσης, έχει κινητοποιηθεί η Ελληνική Αστυνομία σε κρίσιμα σημεία για την αποφυγή κλοπών, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως με σχετική διάταξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα η κλοπή και η κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού, γεγονός που ήδη έχει φέρει απτά αποτελέσματα.
Τα νέα δρομολόγια.
Ήδη εκκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού έως τη Μαγούλα και παράλληλα, εντάχθηκαν δύο ζεύγη Intercity στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Όπως ενημέρωσε ο κος Γεραπετρίτης μέχρι το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσουν και τα δρομολόγια έως το Κιάτο και κατ` επέκταση και η γραμμή μέχρι το Αίγιο.
Παράλληλα, τρέχουν οι διαδικασίες για την πρόσληψη 450 και πλέον εργαζομένων, καλύπτοντας έτσι με φύλακες και τα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ), αλλά και νευραλγικές θέσεις εργαζομένων στον ΟΣΕ όπως σταθμάρχες και κλειδούχοι.
Το Πάσχα το πόρισμα της Επιτροπής για τα Τέμπη.
Μετά το Πάσχα αναμένεται και το πόρισμα της Επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ, τέλος, το υπουργείο έχει ζητήσει από τη Hellenic Train να δρομολογήσει εκπτωτικά προγράμματα σε νέους κάτω των 25 ετών και σε φοιτητές έως 50% για τα δρομολόγια του Intercity στα βασικό τμήμα του δικτύου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ δεν απέκλεισε, σε δεύτερο χρόνο, το πρόγραμμα να επεκταθεί και στον Προαστιακό.