Ανησυχία εκφράζουν οι μηχανοδηγοί για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου
Με επιστολή τους προς τον Δ.Σ του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, οι μηχανοδηγοί θέτουν ερωτήματα για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Στην επιστολή τους απαριθμούν τα μέτρα, τα οποία πάρθηκαν για την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, και τα οποία αφορούν στην:
-καθιέρωση γενικού κανονισμού περιορισμού ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου μέχρι 100 χλμ την ώρα.
-στη διέλευση μιας αμαξοστοιχίας από τις σιδηροδρομικές σήραγγες (εκτός των Καλλίδρομου και Όθρυος).
-στη φύλαξη των ΑΣΙΔ εκεί που αυτά δεν λειτουργούν (Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, Λάρισα – Βόλος, Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα).
-στην ολοκλήρωση των εργασιών κάλυψης του συστήματος VHF σε ολόκληρο το μήκος γραμμής «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη».
-στη χρήση ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών και των αμαξοστοιχιών, κάθε διαθέσιμου ασύρματου μέσου επικοινωνίας, το οποίο λειτουργεί με ευθύνη του ΟΣΕ και καλύπτει το δίκτυο του (Σύστημα VHF, TETRA, GSM-R).
Τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), στην επιστολή τους ζητούν απαντήσεις στα ακόλουθα:
- Με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χλμ την ώρα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και σηματοδοτούμενα του δικτύου (Παλαιοφάρσαλος –Λάρισα).
- Γιατί αποφασίστηκε να διέρχεται ΜΟΝΟ μια αμαξοστοιχία από τις σήραγγες ενώ υπάρχει σε αυτές διπλή γραμμή κυκλοφορίας.
- Γιατί δεν έχει προχωρήσει η φύλαξη των ΑΣΙΔ σε ολόκληρη την σιδηροδρομική υποδομή όπως ρητά είχε δεσμευτεί ο ΟΣΕ και μάλιστα μέχρι τις 3 Απριλίου.
- Γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέχρι τα μέσα Μαΐου . Ποιο σύστημα επικοινωνίας λειτουργεί με ευθύνη του ΟΣΕ στην περιοχή, όταν το VHF αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα κατά την παραδοχή του ίδιου του Οργανισμού στο μήκος γραμμής μεταξύ (χλμ σημείο) 62+00 μέχρι 69+00.
- Ποια μέτρα έχει λάβει ο ΟΣΕ για την εκ-χόρτωση της σιδηροδρομική υποδομής καθώς -ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου- εκτός του κινδύνου τραυματισμού μηχανοδηγών και επιβατών και τις ζημιές στο τροχαίο υλικό, ενέχονται σοβαροί κίνδυνοι και για την εκδήλωση πυρκαγιάς πλησίον της κατά την διέλευση αμαξοστοιχιών.
- Ποια μέτρα θα λάβει ο ΟΣΕ για την περίφραξη της γραμμής, καθώς σε πλείστα σημεία η πρόσβαση στην υποδομή είναι εύκολη σε πεζούς αφού έχει αυτή ξηλωθεί, ενώ συχνότατη είναι και η διέλευση και παράσυρση ζώων που προκαλεί εκτός των άλλων ζημιές στο τροχαίο υλικό και καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
- Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
- Πότε επιθεωρήθηκαν για τελευταία φορά οι σιδηροδρομικές γέφυρες στην γραμμή της Φλώρινας, Ειδομένης, Τιθορέας – Λιανοκλαδίου (παλιά χάραξη).
Η ΠΕΠΕ αναφέρει πως για την προστασία των μελών της, του επιβατικού κοινού και της ασφάλειας κυκλοφορίας έχει συστήσει αυστηρή τήρηση μέγιστης ταχύτητας στα 120 χλμ στα μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου .