Η σιδηροδρομική γραμμή «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο» αναβαθμίζεται και η ΕΡΓΟΣΕ εστιάζει στα σιδηροδρομικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Ο σχεδιασμός των έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου
Τεχνική συνάντηση πραγματοποίησαν τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ με τοπικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδας. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η παρουσίαση των μελετών για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο».
Οι συναντήσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια των προπαρασκευαστικών εργασιών που ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι. Αφορούν στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα και στην πρόοδο του σχεδιασμού και των μελετών.
Αναβάθμιση της γραμμής «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο»
Η αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής αποτελεί τμήμα του εμβληματικού έργου της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.
Η γραμμμή θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας(Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε) στο πλαίσιο του διακρατικού project Sea2Sea.
Το έργο προϋπολογισμού 1,08 δισ. €
Το έργο αναβάθμισης της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο αγγίζει τα 1,08 δισ. €. Αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που θα βελτιώσει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.
Η δημοπράτηση έγινε με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η τήρηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Παράλληλα, εξασφαλίζεται η διαφάνεια και ο έλεγχος σε κάθε φάση, από τη δημοπράτηση μέχρι την κατασκευή.
Η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Βίνης: «στις ράγες το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών»
«Η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο, ένα έργο που δημοπρατείται μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου, μαζί με το τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες. Τα έργα «βάζουν στις ράγες» της υλοποίησης το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών, την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία.
Το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής είναι στρατηγικής σημασίας για την αναβάθμιση των διασυνοριακών διασυνδέσεων της χώρας μας. Ενισχύει τόσο την εμπορευματική όσο και την επιβατική κίνηση. Θα μπορεί να λειτουργεί και για προαστιακή εξυπηρέτηση των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου», δήλωσε σχετικά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.
Ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, μήκους 176 χλμ, σε διπλή.
Θα εγκαταστήσει συστήματα σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και θα αναβαθμίσει τους υφιστάμενους σιδηροδρομικούς σταθμούς.